16 Ekim 2015 Cuma

JUDAS PRIEST - SAD WINGS OF DESTINY - PICTURE DISC


Bu albüm için daha önce de yorum yazmıştım. O yazı sadece standart plak sürümü üzerineydi. Şimdi bir de Picture Disc sürümü ile beraber değerlendirelim. Aynı albüm için tarafımdan farklı zamanlarda yazılmış iki ayrı yorum, bakalım ne gibi bir değişiklik gösterecek.

1990 yılında aldığım kasetlerden birisi de Judas Priest grubunun 1977 yılına ait 'Sad wings of destiny' albümüydü. O dönem bu tarz müziği yeni keşfetmiş ve melodilere sonsuz bir açlığım vardı. Kaseti satın aldığımda, grubun dinlediğim tarzın yaratıcıları arasında olduğunu bilmiyordum. Uzun süreler walkman'imde dönen albüm, zamanla benim için vazgeçilmezler listesine kaydoldu. Hala da dinlemekten büyük keyif alırım.

Resimde gördüğünüz Picture Disc plak ve üzerindeki karton kapak farklı sürümlere ait. Kapağın içinde siyah plak sürümü var ve Polonya baskı. Picture Disc ise Fransa'da basılmış. İkisini bir arada sergilemek keyifli olur diye düşündüm ve bu şekilde paylaşmayı tercih ettim. 'Sad wings of destiny' tam bir baş yapıt ve bir çok müzisyene ilham olduğu şüphe götürmez. Özellikle Slayer'ın 'South of Heaven' albümündeki gitar sololarını dinlediğimde bu türün yaratıcılarını onlar sanmıştım. Oysa Judas Priest yıllar önce bu şekilde sololar çalıyormuş. İki grup arasındaki bağın aklımda pekişmesi, 'South of Heaven' albümünde yer alan Judas Priest şarkısı yorumu ile pekişti. Belli ki onlar da babalara saygı duyuyorlardı. Bu durum benim de Slayer'a olan saygımı iki katına çıkarttı. Köklerini bilen ve onun üzerine sanatını inşa eden bir müzisyen grubun başarısız olması söz konusu olamaz. Nitekim Slayer çok başarılı oldu.

Bu albümün pek çok farklı plak sürümü olduğunu biliyorum. Açık arttırma sitelerinde neredeyse her ülkede basılmış farklı bir sürümüne rastlamak mümkün. Önemli olan temiz bir kopya edinmek diye düşünüyorum. Benim iki farklı kopyam var. Polonya baskı plak da özenli bir çalışmanın ürünü. Bazen böyle beklenmedik bir şekilde bilinmedik firmaların iyi baskılarına rastlayabiliyorsunuz. Picture Disc ise zaten benim için saatlerce karşısına oturup izlenesi bir kopya. Albüm kapağı da böylesine güzel olunca insan büyüsüne kapılmadan edemiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder