4 Kasım 2015 Çarşamba

KREATOR - PLEASURE TO KILL


Bak bunu nereden ve ne zaman aldığımı hiç hatırlamıyorum işte. Akmar Pasajı olduğuna eminim ama hangi mağaza olduğunu ve tarihini tamamen unuttum. Silinmiş gitmiş. Neyse efendim iyi ki de almışız zira nadir ve kıymetli oldu artık bu albüm. Muhtemelen ilk tanışmamız 1991 filan olsa gerek. Arkadaşımın çekme kasetinden dinlemiş ve renkli fotokopi kapağını görmüştüm diye hatırlıyorum. 1991'de renkli fotokopi var mıydı? Belki de fotoğraftır. Commodore 64 çekme kasetlerinin kapakları oyunların yabancı kaynaklı dergilerdeki tam sayfa ilanlarından fotoğraf çekilmek suretiyle temin ediliyordu. Ne günler görmüşüz be! Şu albümün kasım 1986 çıkışlı olduğuna inanamıyorum. Ne çok zaman geçmiş. Ben bu yazıyı yazarken 2015 ve tam yirmi dokuz sene olmuş. Benden önceki sahibi plağın kapağını çok iyi koruyamamış ama koleksiyona dahil olamayacak kadar da kötü durumda değil açıkçası. Ben seviyorum. Ayrıca iç kılıfı da orijinal ve grubun o dönemde çekildiği siyah beyaz fotoğraflarla dolu. Bu tarz kolaj çalışmasını ilk defa Slayer'ın Show no Mercy albümünde görmüştüm. Daha önce de yapan olmuştur belki ama Thrash Metal çalan gruplar arasında pek bir moda olduğu kesin. Hatta hala aynı şekilde fotoğraf kolajları görebiliyoruz yeni nesil gruplarda. 

Albümümüz saf kan Thrash Metal ve zamanına göre oldukça agresif. Hız için bir şey söylemiyorum bile. Fırtına gibi çalıyorlar herifler. Yalnız şunu da eklemek isterim. Albümde yer, yer Slayer 'Hell Awaits' etkileri seziyorum. Bir çok arkadaşım bu konuda bana katılmasa da ben o sosun tadını alıyorum melodilerin ve kayıt esnasında kullanılan tonların arasında. Fena bir şey değil tabi bu. Aynı dönemin grupları birbirine benzeyecek elbet. Albüm kapak resmi ile de fazlasıyla dikkat çekici ve albenisi yüksek seviyede. O zaman da öyleymiş, şimdi de öyle. Bazı şeyler hiç eskimiyor. Heavy Metal'de zaten moda olmadığına göre her ürün her dönem dinlenebiliyor. Bu albüm de evdeyken pikabımızda, dışarıdayken walkmanimizde dönmeye devam ediyor. Nesiller ilerledikçe de değerini yitirmeden aynı tazeliği korunarak dinleneceğinden şüphem yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder