2 Ocak 2011 Pazar

METALLICA - ST. ANGER


Metallica'nın en sancılı dönemini temsil ediyor bu albüm. Çok eleştirildi. Davul kayıtları yerden yere vuruldu. Gerçi trampetin tenekeye vuruluyormuş gibi ses çıkartmasından ben herkesten çok rahatsız olmuştum. Bir de albümle eş zamanlı olarak piyasaya sürülen ve albümün yapım aşamalarını anlatan sinema filmini izleyince eyvah dedim. Metallica'nın kendine hayrı yok ki bize müzik çalsın. Ama adamlar marka olmuş bir kere. Zihin olarak en kötü dönemde kaydettikleri albümü bile satın alıp sevmeden edemedik. Metallica bu sonuçta. Albüme adını veren St. Anger şarkısı aynı ismi gibi öfke dolu bir şarkı. Bunun yanında 'Sweet Amber' adında bir şarkı var ki gerçekten güzel olmuş. Genel hatlarıyla değerlendirildiğinde ve bilinen, özlenen Metallica çizgisi ile kıyaslanmaz ise oldukça başarılı bir albüm aslında. Benim açımdan bakıldığında bu albümü iyi değil gibi gösteren en önemli unsur mix ve mastering aşaması sanırım. Davuldaki trampet sesi seçimini daha önce vurgulamıştım. O başlı başına yanlış bir seçim zaten. Başka bir prodüktörün elinde mesela Lamb of God'ın 'Ashes of the Wake' albümündeki benzeri bir seslik olsa tadından yenmezdi St. Anger. Öle ya da böyle artık siz bu sebepten deyin ben grup elemanları taze kan aradı diyeyim, bu proje prodüktör Bob Rock'ın son Metallica albümü oldu. 

Neyse efendim albüm piyasaya sürüldü. Çok güzel Digipack bir CD hazırlamışlar. İçinden bir de DVD çıkıyor. Grup albümdeki şarkıları stüdyoda çalıyor filan. İzlemesi bayağı eğlenceli. Yanlış hatırlamıyorsam bu tür bir deneyimi ilk defa Metallica denedi. Daha önce albümün yanında şarkıların stüdyoda çalınışını gösteren bir DVD yayınlayan grup yoktu. Çok iyi bir fikir bence. Merak ediyorum, bu tarz orijinal fikirleri danışmanlardan oluşan pahalı bir ekip mi yoksa grup üyeleri kendileri mi buluyorlar. Yine de kesmedi beni bu sürüm. O sıralar Amerika'ya iş için sıkça giden bacanağıma rica ettim. New York'daki Virgin Store'dan gidip aldı bana bu albümün plağını. Açılabilir kapak ve iki plaktan oluşuyor set. Şimdilerde çok az bulunuyor. Alan aldı. Elinde olanlar da satmaya yanaşmıyor. Sadece bir kez rastladım. 140 US istiyordu sahibi. Ben olsam o kadara da satmam. Dediğim gibi alan aldı. Davulların sesi kötü de olsa, Metallica klasik çizgisinden uzak da olsa bu plak koleksiyonlarda kral statüsündeki yerini aldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder