8 Ocak 2016 Cuma

GUNS N'ROSES - APPETITE FOR DESTRUCTION


Biz zamanında canlı izleme fırsatı da bulduk da genç nesil ne yazık ki yetişememişti Guns'n Roses'ın o şaşalı dönemine. Grup dağıldıktan sonra Axl denen herif resmen çöktü ismin üzerine ve kendini Guns'n Roses ilan etti. Gitti bir de yılan hikayesine dönen ve uzun süre yayınlanması beklenen bir albüm kaydetti. Ne gariptir Guns'n Roses ismiyle o albüm vesilesi ile tanışan bir nesil vardı artık ve o nesil albümü çok beğenmişti. Ben de yalan söylemeyeyim şimdi albümü beğendim ama tabi bu albümün güzel olması, Guns'n Roses albümü olduğu anlamına gelmiyordu. Bildiğin Axl Rose and the Guns'n Roses band tarzı bir şeydi bu albüm. Güzeldi ama o değildi işte. Neyse efedim eski ekip döndü dolaştı pazarlık yaptı ve sonunda hem eski hem yeni hayranları heyecanlandıracak tekrar toplanma haberini saldı piyasaya. Bu yazıyı yazdığım 2016 ocak ayında ortaya çıkan bu haber vesilesi ile bir şeyler karalama gereği hissettim ben de. Aslında bu yazının ikinci paragrafını 2014 yılında yazmış ve plak koleksiyonu blogumda yayınlamıştım. Şimdi taze bilgilerle donatıp tekrar servis ediyoruz bakalım okusun vatandaş diye. Doğrusu koleksiyonumda bu grubun plaklarını barındırdığım için mutluyum. Adamlar gerçekten deprem gibi salladılar müzik piyasasını vakti zamanı. Bakalım şimdi neler yapacaklar. Emin olduğum bir şey var ise olası albümün çok oturaklı ve yayınlanır yayınlanmaz kült olacağı yönünde. Evet şimdi bakalım 2014 yılında grubun ilk plağı Appetite for destruction için neler demişim.

Bir dönem dünyayı müziğiyle kasıp kavuran Amerikalı grubun en meşhur albümü Appetite for destruction, elbet benim koleksiyonumda da yer buldu. Nereden ve ne zaman aldığımı hiç hatırlamadığım ama muhtemelen doksanlı yılların ortasında olduğunu tahmin ettiğim plağın en belirgin özelliği çok temiz durumda olması. İkinci el almış olmama rağmen, gerek plağın kendisi, gerekse iç kabı oldukça iyi durumda. Zaten plaklar benim elime ulaştıktan sonra yıpranma süreçleri fazlasıyla yavaşlıyor. Nadir bir ürün olduğunu söylemek şimdilik pek doğru olmaz. 2014 yılı itibariyle plak yirmi yedi yaşında olmasına rağmen, grubun çok popüler olması ve plaklarının çok fazla basılmış olması sebebiyle nadir olduğunu söylemek pek mümkün değil. Yine de iyi durumda olan kopyalar şüphesiz değerli olur. Sweet child o' Mine, Welcome to the jungle ve Paradise city gibi popüler şarkıları bünyesinde barındıran albüm, o dönem genç olanlar üzerinde her daim etkili olacaktır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder