24 Nisan 2018 Salı

METALLICA - The $5.98 E.P. GARAGE DAYS RE-REVISITED


Metallica'nın resmi web sayfasını rutin aralıklarla ziyaret ediyorum ve yeni ürünleri takip ediyorum. İyi ki de yapıyormuşum. Yıllardır satın almak için fırsat kolladığım "The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited" nihayet tekrar piyasaya sürüldü. Bir türlü koleksiyonuma dahil etmeyi başaramadığım bu E.P.'nin tekrar grubun gündemine gelmesi, hayranlar için müthiş bir haber oldu. Adamlar kaset de dahil olmak üzere mümkün olan her formatta piyasaya sürerek bizi mutlu ettiler. Benim şüphesiz gözüme ilk takılan Picture Disc sürümü oldu. Görür görmez sipariş etme ikonuna tıkladım. Grup öylesine büyük bir marka oldu ki, satışa çıkarttıkları ürünler henüz fabrikada üretilmemişti bile. Üç ay sonrası için ön sipariş alıyorlardı ve tahmin edeceğiniz üzere Picture Disc sürümü bir gün içerisinde tükendi. Ne yalan söyleyeyim kaçırsam çok üzülecektim. Bir gün sonra web sayfasındaki "Tükendi!" açıklamasını görünce içimi koleksiyonculara özgü saplantılı bir huzur kapladı. O "Tükendi!" yazısına bakıp her satın aldığımı hatırlayışımda bir kez daha mutlu oldum. Sonra vakitler geçti ve Metallica daha ilk siparişler piyasaya sürülmeden ikinci baskıyı yaptı. Sipariş edemeyip üzülenler de anında ikinci partiyi de "Tükendi!" durumuna getirdiler. Çılgınlık öte boyuta geçmiş durumda.


Orijinal ilk baskısı 1987 yılında yapılan bu E.P. grubun takipçilerinin bildiği üzere punk grupları The Killing Joke (The Wait) ve Misfits (Last Caress/Green Hell) ile hard rock/heavy metal grupları (Diamond Head, Holocaust, Budgie) şarkılarını içeriyor. 1987 demişken, plağın ilk baskısının otuz yaşını devirdiğini fark ettim ve bir yutkundum. Vay anasını sayın seyirciler demekten alamıyorum kendimi. Ben bu yazıyı yazarken 2018 yılında olduğumuzu hesaba kattığımızda derenin altından ne sular geçtiğini ve hayatımızda ne çok şeyin değiştiğini bir düşünsenize? Neyse E.P'ye dönelim. Şarkıların arasında benim favorim, "Killing Joke" grubunun "The Wait" şarkısı ve albümü satın aldıktan sonra bu şarkının mp3 formatında indirilme linki de tarafıma teslim edildi. Onu da dinleyip bir kez daha mutlu olduk. Ayrıca kayıtların tekrar elden geçirilerek dinleyiciye sunulduğunu da ekleyelim. Bu durum bazı hayranları için keyifli olsa da bazıları ilk halini tercih ediyorlar. Genellikle yeni hali, eskisinin sesinin biraz daha çok açılarak tekrar dengelenmiş halinden oluşuyor. Ben her halini seviyorum. Vatandaş yapmış. Tepe tepe dinlemek lazım. Bir ilginç not da, plağı sipariş ettikten sonra ziyaret ettiğim yerel metal müzik mağazasında, E.P.'nin orijinal ilk baskısını gördüğüm ve fiyatının yenisiyle aynı olmasıydı. Daha doğrusu posta ücreti de eklenince aynı fiyata geliyordu. Bir an düşündüm, acaba bunu da alsam mı diye. İkisini yan yana dizer, bir de soğuk bira açarım, bir onu dinlerim bir onu. Sonra da içimden geçiririm, "Benim, ikisi de benim, benim kıymetlileri!" diye. Al sana saplantılı, takıntılı koleksiyoncu. Bu bir şaka değil ve aynen böyle düşündüm ama gidip ilk baskı plağı almadım.


Metallica en çok sevdiğim gruplar arasında ve özellikle de artık bir marka olmaları beni ayrı cezbediyor. Şunu da eklemeliyim ki yayınladıkları her ürünü koleksiyonuma dahil etmiyorum ama bütün albümlerini CD ve bir kaç albümlerini de LP olarak koleksiyonuma eklemiş olduğumu söylemeliyim. Şimdi ilk defa bir Metallica Picture Disc koleksiyonuma dahil oldu. Dizeyim diğerlerinin yanına, bakalım nasıl duracak. ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder