19 Ağustos 2014 Salı

PENTACLE - UNDER THE BLACK CROSS


Iron Pegasus, yeraltı heavy metal piyasasında en sevdiğim firmalardan birisi. Özellikle 2000'li yılların başında yayınladıkları her albüm bana büyüleyici gelirdi. Agatus'un 'Dawn of martyrdom' plağını katologda görünce ne kadar heyecanlandığımı hala hatırlıyorum. Sanırım artık çok fazla görsel bolluk var. Internet sayesinde herkesten ve her şeyden haberimiz oldu. Eskiden daha etkilenirdim böyle güzel resimli kapaklardan. Doyuma doğru ilerliyoruz ve bu durum beni rahatsız ediyor. Neyse konumuza dönelim. Plağımız Hollandalı Death Metal grubu Pentacle'ın ikinci albümü 'Under the black cross'. Önce şunu söylemeliyim. Grup albüm için epey emek vermiş. Her detayına incelikle eğilmiş. Müziğin ana teması, ikinci dünya savaşında, Fransa'nın Saint Nazaire bölgesinde, 26 mart 1942 tarihinde yapılan ve üç gün süren Chariot operasyonunu konu alıyor. Olaya bak sen. Basitçe ikinci dünya savaşı değil konu olan. Günü, adı, sanı belli bir operasyonu seçmiş adamlar. Hikayesini okumuş, anlamış, yaşananları içinde hissetmiş ve müziğe, şiire dökmüşler. İşte sanat bu! Plağın yanında kendisi kadar büyük kocaman bir kitapçık basılmış. İçinde şarkı sözlerinin yanında savaşla ilgili bir sürü görsel mevcut. Plağın kendisi Picture Disc sürüm olarak basılmış. Eksiği yok fazlası var. Duyduğuma göre 2014 yılında Metal Defiance isimli bir firma tarafından albümün kaset sürümü de yapılmış. Doğrusu bu albüm kendisine gösterilen bu ilgiyi fazlasıyla hak ediyor. Meraklıları CD, LP ve Kaset sürümlerin hepsini alacaktır şüphesiz ama beni tercihim gördüğünüz üzere Picture Disc'den yana oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder