21 Ağustos 2014 Perşembe

OBITUARY - TURNED INSIDE OUT


Amerikalı grup Obituary, 'Cause of death' albümünü yayınladığında, şaşırtıcı bir şekilde Türkiye'de de kaseti yayınlanmıştı. Kapağını görür görmez tav olup hemen satın almıştım. İçinden çıkan müziği duyduğumda ise dehşete düştüm. Daha doğrusu solist performansı neye uğradığımı şaşırmama sebep olmuştu. İtiraf etmeliyim ki, albümden hiç bir şey anlamamıştım ve kaseti Taylan isminde bir arkadaşıma hediye etmiştim. Zamanla heavy metal'in karanlık dehlizlerinde gezerek bu tür müziklere aşina oldum ama tabi kaset gitmişti bir kere. Aradan yıllar geçti. Obituary'e hak ettiği ilgiyi göstermem biraz uzun zaman aldı. Bir gün zamanla klasikleşen ve tüm dünyada türün dinleyicileri tarafından saygı gören grubun 'Turned inside out' isimli plağına rastladım. Daha önce yayınlanan albümleri arasında böyle bir kayda rastlamamıştım. Sonra plağın arkasını çevirdim ve bunun korsan kayıt bir konser olduğunu öğrendim. 08-Ağustos-1990 tarihinde Starclub Cologne Almanya'da verdikleri konserin kayıtlarını içeren plak, üzerinde 'Satış için değil, sadece promosyon içindir' ibaresiyle piyasaya sürülmüş. Plaklarla ilgili yazılarımı okuyanlar, bu nadir koleksiyon parçalarını pek sevdiğimi bilirler. Kaç tane basıldığı hakkında hiç bir fikrim yok. Aslında ben daha çok acaba kaç sağlam kopyası koleksiyonlarda bulunmaktadır sorusunun cevabını merak ediyorum. Satın aldığım kopyanın çok temiz olması da büyük bir şans. Kim bilir kim neden elinden çıkartmış. Artık iyi korunacağı bir evi olduğu şüphesiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder