18 Ağustos 2014 Pazartesi

DIABOLIC - CITY OF THE DEAD


1996 yılında Tampa Florida'da kurulan Death Metal Grubu Diabolic'in 1997 tarihli demosunu inceliyoruz. Adamlar nasıl bir demo yaptıysa, yıllar eskitememiş belli ki. Önce Fadeless Records kaset olarak basmış. Ardından 2014 yılında Repulsive Records plak sürümünü yayınlamış. Bu kadar ilgi alakanın karşılığı da elbet kaliteli müzik olmalı değil mi? Evet. Plağın yayınlandığı sene yani bu yazıyı da yazdığım sene, Bursa'da yurt dışından böyle atraksyonlu ürünleri getiren bir arkadaş mesaj gönderdi. Merak edip dinledim. Çok sevdim. Derhal sipariş ettim. Bu siyah sürümden başka bir de şeffaf plak üzerine siyah sıçrama efektli olanı vardı. Ne yazık ki ondan kalmamıştı elinde. "Olsun," dedim "Siyah da candır, bizdendir." Ne ilginçtir ki grubun ismini ilk defa duydum. O kadar çok var ki, hala böyle karanlıkta kalmış eskilere rastlıyorum. Geç oldu ama güç olmadı. Plak geldi. Hemen pikaba atıp dinlemeye başladık. İnternet üzerinde duyulduğundan çok daha güzelmiş demo. Israrla yeni baskılarını yapan firmaların bir bildiği varmış gerçekten.Gün itibarı ile elemanların beş adet albümleri var. Şimdi sıra onlara geldi tabi. Hani deler ya anasına bak kızını al diye, durum burada da aynı aslında. Demosuna bak albümünü al. Adamlar yapmış. Eminim bu demonun grup tarafından yayınlanan ilk kopyalarına da sahip olanlar vardır. Biz onlara çılgın koleksiyoncular diyoruz. Kim bilir dünyanın hangi köşelerinde, hangi kitaplıkların raflarında gizleniyorlardır sessizce. Benim açımdan olaya bakarsak, 2014 tarihli yeni basım plağına sahip olmak da pek keyifli. Yakında bu da raflarda sessizce gizlenenler statüsünü kazanacaktır elbet. O raflardan birisi de benimki olacak tabi. Güzel ürünler bunlar. Birileri değer vermiş, cevherini parlatmış, nasıl güzel olmasın?


Unutmadan ekleyelim. Demonun aslı üç şarkıdan oluşuyor ama plak sürümünde beş adet fazladan şarkı mevcut. Onlar da sırası ile şöyle konumlanmışlar.
4. Encarta
5. Inborn
6. Visions from the Darkside (Morbid Angel cover)
7. Gemini (Slayer cover)
8. Lucifer Induced (2013)
Gördüğünüz gibi biri Morbid Angel, diğeri de Slayer'dan olmak üzere iki baba gruptan cover şarkılar mevcut. Doğrusunu söylemek gerekirse bu tekrar basımlarda bulunan ek şarkılar ürünü daha da çekici kılıyorlar. Gerçi her şeyi aslıyla bir olsun isteyen koleksiyoncular da var ama ben bu ek şarkılar durumundan hiç de rahatsız değilim. Eğer Death Metal dinliyorsanız mutlaka kulak kabartmakta fayda var derim zira bu tür ürünler pek nadir piyasaya sürülüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder