15 Mayıs 2014 Perşembe

MURAT ILKAN - FANUS


Albüm yayınlandığında hemen almam gerekirdi zira Murat Pentagram'ın eski solisti ve grupla beraber kaydettiği albümler gerçekten kusursuz. Sanatçının tek başına düştüğü yeni yolda neler yaptığını açıkça çok merak ediyordum. Bir süre fırsat bulamadım albümü almaya. Ardından bir gün geldi ve albümün plağının basıldığı haberini aldım. İşte bu gerçekten çok heyecan verici bir olaydı. Plağın ilk sürümü sadece imza gününde satılacaktı ve orada bulunanlar Murat ile tanışma ve plakların ilk kopyalarını edinme fırsatı bulacaklardı. Kaçar mı böyle bir fırsat? Ne zamandı peki bu imza günü?

27 nisan 2014 pazar günü Hammer Müzik'de imza günü yapılacağı duyuruldu. O gün hava çok güzeldi. Tam da Kadıköy'e inme günüydü. Bir de üstüne Murat İlkan imza günü olması günü iki kat keyifli yapıyordu. Biz de kızımla beraber atladık belediye otobüsüne aktık Kadıköy'e. Hammer Müzik kalabalıktı. Murat içeride kendisini görmeye gelenlerle sohbet ediyordu. Biz de bir süre sohbet edip albüm için tebriklerimizi sunduktan sonra güne heyecan katan plak sürümünü satın aldık. Sonra güle oynaya eve dönüş yolunu tuttuk. Akşam evde plağı pikabımıza koyup uzun saatler keyifle dinledikten sonra kesmediğine karar verdim ve herkesin uyumasının ardından CD'sini de discman'e attım. Uyuya kalana dek kadar progresif metal müziğin tadını sonuna kadar çıkarttım. Sefam olsun.

Albümün kendisinden biraz bahsedecek olursak, şunları söylemeliyim. Müzik yüzde yüz progresif heavy metal. Grup üyeleri konuya fazlasıyla hakimler ve besteler ilk albüm için fazlasıyla güçlü. Ben çıkışın bir sonraki albümde süreceğini ve takip edecek muhtemel kayıtların daha oturmuş bir sesliğe sahip olacağını düşünüyorum. Proje ayakta kaldığı ve müzik severler tarafından kabul gördüğü sürece bizi çok daha heyecanlandıracak melodilere imza atacaktır. Mevcut ilk albüm ise zamanla kültler arasında yerini alacaktır. Plak sürümünün on beş sene sonra yeni nesil tarafından yana yakına her yerde aranacağından emin olduğumu da eklemeliyim zira plak koleksiyonu ülkemizde daha önce bilinmeyen yükselme trendini sürdürmeye devam edecektir. Albüm tavsiye edilir. CD veya LP sürümünü mutlaka edinin. Türkçe progresif metalin tadına varın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder