19 Haziran 2014 Perşembe

SLAYER - END OF ETERNITY


Çocukken hep imrenerek bakardım Slayer'in konser plaklarına. Eğer yurt dışında bir heavy metal festivaline katılma şansın yoksa böyle ürünlere ulaşmak mümkün olmazdı. Bir tanesini Hammer Müzik vitrininde görmüştüm vakti zamanında. Sanırım 1992 yılı olsa gerek. Siyah beyaz fotoğraf kapaklı 'Slayer - Live in Milan' beni büyülemişti. Mağaza sahibi satmak için değil vitrin düzenlemesinin bir parçası olarak koymuştu onu oraya. Loş spot ışığı altında pek bir şık duruyordu. Yanlış hatırlamıyorsam Yunanistan'dan aldığını söylemişti. Çılgın bir şeydi. Yıllarca bir tanesine de ben sahip olur muyum diye hayal ettim. Zamanla teknoloji ve iletişim imkanları hızla ilerledi. İnternet tüm dünyayı eş zamanlı olarak birbirine bağladı. Öyle ki artık sevdiğimiz grupların üyeleri ile güncel olarak yazışıp merak ettiklerimizi bile sorabiliyoruz.


İşte bu ortamda plak koleksiyonlarımızı zenginleştirmenin de yolları açıldı. Ulaşılmazlar kısmen ulaşılır oldu. Böyle söylememin sebebi, korsan plakların çok az sayıda basılıyor olması. Yakalarsan affetmeyeceksin. O an aldın, aldın. Yoksa sonra oturup ağlarsın. İşte Slayer'in End of eternity plağı da aynen böyle bir ürün. 23/06/2011 tarihinde grubun Paris'de verdiği konserin kayıtlarından oluşan End of eternity, sadece 200 adet basılmış. Plağın kendisi için, kapak resmi ile uyumlu olması adına kırmızı renk seçilmiş ve 2014 yılında piyasaya sürülmüş. Satın aldığım internet satıcısında sadece iki tane vardı. Birini ben aldım. Diğerini de ismini gizleyen özel bir alıcı kapmış. Bu da nasıl iştir anlamıyorum. Sanki Mona Lisa tablosu alıyor adam. İsmin görünse ne olacak? Peşine düşüp plağını elinden mi alacaklar. Peh! Her neyse işte, ürün çok keyifli bir koleksiyon parçası. Beni en çok etkileyen kapak tasarımı oldu. Hem ön hem arka tarafı fazlasıyla profesyonel bir şekilde tasarlanmış. Resmi bir ürün gibi duruyor. Konserde çalan Gary Holt'un fotoğrafının yanında, aramızdan ayrılan Jeff Hanneman'ın da resmine yer verilmiş. Seksenli yıllardaki korsan Slayer plaklarının kapakları böylesine keyifli olmuyordu. Elbette bunda bilgisayar teknolojisinin sunduğu grafik tasarım imkanlarının da etkisi büyük.


Çocukken ulaşılması zor olan korsan Slayer konserlerinden dört tanesine sahip olmayı başardım. Ne yalan söyleyeyim, bunları neredeyse resmi albümlerden daha çok seviyorum. Farklı bir çekiciliği var bunların. Belki de çok nadir olmaları ve ulaşılmaz gibi görünmeleri çekici geliyordur. Öyle yada böyle 2011 yılında Paris'de verilen konserin sadece 200 kopyasından birisine sahip olmak çok eğlenceli. Şimdi internette biraz araştırıyorum da hiç bir yerde plakla ilgili satışa yönelik bir hareket yok. Bundan sonra da zor görünüyor. Hani fantastik kurgu konulu bilgisayar oyunlarında çok nadiren beklenmedik silahlar, iksirler, eşyalar bulursunuz ya, işte bu öyle bir şey. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder