20 Şubat 2013 Çarşamba

BOLT THROWER - REALM OF CHAOS


Bu albüm 1989 yılında ilk yayınlandığında benim gibi plak koleksiyonu yapan bir arkadaşım sipariş etmişti. Plak geldiğinde gördüğüm estetik obje karşısında gözlerime inanamamıştım. Bir albüm ancak bu kadar güzel bir kapağa ve iç tasarıma sahip olabilirdi. Games Workshop firması sanatçıları tarafından tasarlanan kapak gerçekten beni benden almıştı. Grubun savaş temalı Death Metal müziği ancak bu kadar güzel görselliğe dökülebilirdi.

Aradan yıllar geçti. Plağın tüm kopyaları koleksiyonlardaki muhtemel kalıcı adreslerine yerleştiler. Earache Records 2013 yılında bu unutulmaz eseri tekrar piyasaya sürdü. Hem de orijinal analog kayıtlardan master alarak ve belki de ilk baskıdan daha kaliteli bir ses düzeyi sunarak koleksiyoncuları mutlu ettiler. Ayrıca kapak resmi de değişen albüm çok daha çekici kılınmış zira ilk kopyaya sahip olanlar bile muhtemelen bu yeni kapaklı baskıyı koleksiyonlarına dahil etmek isteyeceklerdir. Yine Games Workshop firması sanatçısı John Sibbick tarafından çizilen resmin aynı zamanda eskizleri de iç kapakta mevcut. Üç ayrı alternatif eskizi olan çalışmadan seçilen haricinde kalan ikisi de muhteşem. Eskiz halleri ile bile yakıyorlar ortalığı.

Plak 1500 adet basılmış. Bunlardan 900 adedi siyah, 300 adedi kırmızı, 200 adedi yeşil ve 100 adedi pembe renk basılmış. Siyah haricinde kalan alternatifler daha piyasaya çıkar çıkmaz tükenmiş. Her renginden satın almış olan çılgınlar da var. Aynı çılgınlığı ben de Amerikalı yeraltı Punk gruplarını içinde barındıran 'Bringing It Back Compilation Volume 1' için yapmıştım. Gerçi o plak için yazdığım tanıtım yazısında kırmızı renk olanı satın aldığımı belirtmiştim ama daha sonra bir distro'ya ulaştırmam için elime gelen diğer renkleri de gördüğümde dayanamayıp plakları distro'ya teslim etmeden kendim satın almıştım.

Realm of Chaos İngiliz Death Metal topluluğu Bolt Thrower'ın ikinci albümü. Her detayıyla orijinal bir eser olan bu plağın 24 yıl aradan sonra tekrar basılan kusursuz yeni sürümünü tüm plak koleksiyoncularına tavsiye ederim. Unutmadan, kusursuz dedim de, grubun logosu'nun bilgisayarda sağından solundan çekiştirerek büyütülmesi ve çözünürlüğünün kısmen sorunlu olması eksi puan olabilir. Gerçi benden başka kaç deli dikkat etmiştir bu detaya bilmiyorum. Öyle yada böyle bu eser kaçmaz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder