13 Nisan 2013 Cumartesi

SLAYER - SOUTH OF HEAVEN


1990 yılı olduğunu sanıyorum. İzmit'teki tek Heavy Metal Mağazasından almıştım bu plağı. Daha önce kaseti vardı. Walkman'de yüzlerce defa dinlemiştim. Plağını vitrinde gördüğümde büyülenmiştim. Satılık olduğunu duymak beni fazlasıyla heyecanlandırmıştı. Düşünmeden harçlığımı yatırdım. Bu albüm Thrash Metal'in en önemli eserlerinden birisi. Sadece açılış şarkısı bile tek başına bir tarih. O zamanlar bir önceki albüm olan 'Reign in Blood' şarkılarına göre daha yavaş tempoda olduğu söylense de aslında bu yazıyı yazdığım 2013'de bile böylesine yaratıcı bir riff farbrikası albüm piyasada yok. Bir de albümün ataları olan Judas Priest'ten yorum şarkı içerdiğini hesaba katarsak, olabileceğinin en iyisi ile karşı karşıya olduğumuzu söyleyebiliriz. Zaten Slayer bu albümü takip eden 1990 tarihli 'Seasons in the Abyss' ile tırmandığı zirveden adım adım inmeye başladı. Daha sonraki albümleri ne yazık ki isimlerinin büyüklüğünden dolayı gündemde oldular. Neyse biz bu plağa dönelim. Duyduğuma göre bu plağın üzerinde Slayer logosu çıkartması olan ilk sürümüdür. Eğer bu doğruysa ben ilk baskıya sahip bir koleksiyoncuyum. Aslına bakarsanız 'South of Heaven' öyle çok basıldı ki, hangisi ne kadar değerli tam olarak bilemiyorum. Muhtemelen Amerika baskıları, koleksiyoncular tarafından daha çok rağbet görüyordur. Benim kopyam Almanya baskısı. Eh, Almanya'nın dünyadaki en büyük Heavy Metal camialarından birini içinde barındırdığını düşünürsek, Almanya baskısı da değerli sayılır değil mi? Ben memnunum vallahi. 1990'dan beri beraberiz. Bu da demek oluyor ki, bu yazıyı yazdığım 2013 yılına göre bakarsak 22 yıldır beraberiz. En sevdiğim plaklarımdan birisi olduğu şüphe götürmez. Ne olursa olsun, tüm Thrash grupları bir şekilde Slayer'a benzemek zorundalar çünkü Slayer bir ilk. Hastasıyız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder