28 Aralık 2010 Salı

SUFFOCATION - BEGINNING OF SORROW

Bir gün Pelin'le beraber alışveriş yaptığımız müzik markette çalışan arkadaşımızla yaptığımız Suffocation sohbeti, grubun bootleg (legal olmayan) olarak basılmış Picture Disc konser plağına geldi. Ne kadar etkileyici bir kapağı vardı o plağın bir bilseniz. Yanan ve yıkılan tuhaf binalar resmedilmişti üzerinde. Eser kime ait bilmiyorum ama Dan Seagrave'in çalışmalarına çok benziyordu. Muhtemelen de onun bir çalışmasıydı bu. Yan taraftaki diğer mağazada bu plağı seneler önce gördüğümü ama o zaman param yetmediği için alamadığımı anlattım. Arkadaşımız gülümsedi ve o plağı kendisinin satın aldığını söyledi. Peşinden grubu ne kadar sevdiğimi sordu. Bende çok seviyorum dedim. Keşke bir kopyası da bende olsa o plağın diye ekledim. Madem öyle sana hediye edeyim dedi. Şaşırdım kaldım. Ertesi gün uğrayıp plağı teslim alacaktık Pelin'le beraber. Neyse efendim biz eve geldik ama bana heyecan bastı bir kere. Gece rüyama girdi plak. Tekrar mağazaya gittiğimizi ve başkasının uzun süren ısrarla plağı arkadaşımızdan almayı başardığını gördük. Nasıl yani dedim olacak iş mi? Kızdım bir sürü. Sonra uyandım. Neyse ki rüyaymış. O gün iş yerinde vakit geçmek bilmedi. Akşam iş çıkışı tekrar gittik Pelinle. Baktık ki eleman plağı kasanın arkasındaki duvara asmış öylece duruyor. Biz gelince duvardan indirip itinayla poşete koydu. Hayırlı olsun abi dedi. Hayatımda bana yapılan jestlerin en mükemmellerinden birisiydi bu. İlk gördüğüm günden o güne, Suffocation grubunun 19.03.1992 tarihinde Kanada'nın Montreal kentinde kaydedilmiş olan 'Live in Montreal' plağını hiç unutmamıştım. Şanslıymışım ki nihayet benim oldu. Yakın zamanda 165US fiyatla alıcı bulduğunu duydum. Gerçi benim için maddi değerinden çok plağın bende yarattığı etki önemli ama not olarak düşmekte de fayda var. Kaç tane basıldığına dair de bilgim yok fakat legal bir ürün olmadığından eminim çok az basılmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder