2 Mart 2023 Perşembe

OBITUARY – CAUSE OF DEATH – LIVE INFECTION

Yıllar boyu ön yargılı olmayı geride bırakarak yaptığım bir şey varsa, o da “Bu dükkândan bir şey çıkmaz!” klişesini aşmış olmaktır. Bu ön yargıyı kırmış olmak bir koleksiyoncuya beklemediği sürprizler getirir. Yine bir öğleden sonra iş için gittiğim ve sokakları mültecilerle dolup taşan banliyöde beni bir sürpriz bekliyordu. Önünde masaların dizildiği ve işsiz adamların bütün gün oturup sohbet ettiği kafelerin arasına sıkışmış bir mağazayla karşılaştım. Bir süre karşı kaldırımdan mağazanın vitrinine baktıktan sonra yavaş adımlarla caddeyi geçerek o tarafa yöneldim. Kafelerin önündeki kaldırımda oturan işsiz mülteciler varlığımı hissederek bana bakmaya başladılar. Bütün gün geleni geçeni izlemekten başka yapacak bir şeyleri olmadığından onları suçlamadığımı söylemeliyim. Kısa sürede varlığımdan sıkılıp ana dillerinde yoğun sohbetlerine döndükleri sırada, ben de mağazanın kapısına ulaştım. Şimdi içerisi çok daha net görünüyordu. Uzun bir oda ve duvarlarına yerleştirilmiş raflarda yüzlerce plak dizilmişti. Giriş kapısına yakın olan raflardaki eski plakları görünce, o klişe düşünce kendini gösterdi. “Bu dükkândan bir şey çıkmaz!” Şüphesiz yılların verdiği koleksiyoner tecrübesiyle o çok bilmiş sesi bastırarak içeriye adım attım. Kasadaki genç adam mağazanın sahibi olmalıydı. Beni gülümseyerek karşıladı. Pek ümitli olmamakla beraber raflarında Heavy Metal kategorisi olup olmadığını sordum. Yerinden kalkarak onu takip etmemi istedi. Mağazanın içlerine doğru bir rafın önünde durarak oradaki plakları işaret etti. Ne yalan söyleyeyim, oradaki plakları görünce adeta gözlerim parladı. Hepsi yeni plaklardan oluşan sette birçok popüler Heavy Metal grubunun ve bazı yerel grupların plakları vardı. Bu yazıya konu olan plağı yani “Obituary – Cause of Death – Live Infection” gözüme takıldığında ise adeta büyülendim. Plağa dokunduğumda birdenbire geçmişe gittim. İstanbul Göztepe’deki o küçük müzik mağazasında, “Cause of Death” albümünün kaset sürümüne dokunduğum o an zihnimde canlandı. Ama ne albümdü. Hayatımda daha önce hiç duymadığım türden bir müzikti. Hepsi bir yana, böyle bir albümün Türkiye’de basılmış olması şaşırtıcıydı. Ne var ki Heavy Metal müziğin özellikle 1990-1993 arasında neredeyse tüm gençlerin dinlediği ve popüler olan bir müzik olduğunu da eklemek gerekir. Konu para olunca yapımcılar muhtemelen ne olduğuna bile bakmadan bu türden albümleri piyasaya sürmüş olabilirler. 1990 dedim değil mi? Aynı albümün tamamının konser kaydı olan “Live Infection” plağını 2022 Aralık ayında aldığıma göre aradan 32 sene geçmiş. Adamlar ne albüm yapmışlar. Bunca zaman sonra konser plağını basıyorsun ve dinleyicilerin ilgisi bir nebze olsun eksilmemiş. Şüphesiz 1990 yılından kalan dinleyiciler kısıtlı sayıdadır ve bu müziği o dönemde popüler olduğu için dinleyenler Obituary ismini çoktan unutmuştur. Hatta şimdi söylesen, “Biz bunu otuz yıl önce dinliyorduk,” demek suretiyle aşağılamaya bile yeltenirler. Bir bitemedi şu aşağılık kompleksleri. Her neyse, “Bu dükkândan bir şey çıkmaz!” klişesini alt ederek adım attığım mağazadan pek bir mutlu çıktım. Plağı kaç defa dinlediğimi hatırlamıyorum bile ama şunu söyleyebilirim ki, her dinleyişte şarap gibi tatlanıyor malum bu besteler yapılalı 30 seneden fazla olmuş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder