23 Mayıs 2016 Pazartesi

ARSENITE - APOPHIS


Arsenite, 2009yılında İsveç'de kurulmuş bir Thrash Metal topluluğudur. Bu yazımızın konusu ise grubun 2014 tarihli Apophis isimli albümü. Daha önce yayınlanmış bir de debut albümü olan grubun aynı zamanda yine 2014 yılında Zodiac Ciphers isimli grupla yayınlanmış ortak bir albümü var. Kısa zamanda oldukça üretken bir çizgi çizen grubun Apophis albümünün plağı tam 350 kopya basılmış. Türkiye'de bir distroya yolu düşen iki kopyadan birisi de benim koleksiyonuma dahil olmuş. Kapak resmini ilk gördüğümde ilgimi fazlasıyla çeken grubun, yeni nesil Thrash Metal gruplarından olduğunu öğrenince pek bir heyecanlandım. Internet üzerinden dinlediğim şarkılarında, seksenli yılların başı ve ortasında ilk eserlerini vermiş olan kült Thrash Metal gruplarını örnek aldıklarını gördüm. Yılların birikimi ve yeni kayıt teknolojileri ile harika bir eser koyan grubun, yakında çok nadir olacağını düşündüğüm ikinci albümlerinin plak sürümünü koleksiyonculara tavsiye ederim. Doksanlı yılların başında 'Thrash Metal Öldü' gibisinden komik başlıklar atan popüler metal dergileri bu ve bunun gibi albümler hakkında neler düşünüyorlar gerçekten çok merak ediyorum.

Biraz da grubun yaptığı müzikten bahsetmek istiyorum. Her şeyden önce seksenli yılların ilk yarısından esintiler fazlasıyla hissediliyor. Nasıl desem, böyle Metallica'nın ilk dönemlerinden bir takım heyecanlar hissettim. Hemen plak sürümünden boş bir kasete kopya aldım ve albümü walkmande de dinlemeye başladım. Seksenli yılların rüzgarları, kasetin dip gürültüsü de eklenince en üst seviyeye çıktı. Uzun bir süre albüm walkmande döndükten sonra bu grubun varlığından haberdar olduğum için çok şanslı olduğuma karar verdim. Bu şekilde kim bilir ne cevherler vardır müzik dünyasının yüksek dağlarında saklı kalmış. Zodiac Ciphers isminde başka bir thrash metal grubuyla beraber yayınladıkları 'Swedish thrash attack' ismi verilen plakta olan şarkıları da kasetin geri kalan boş kısmına ekleyince, tadından yenmez bir ziyafet ortaya çıktı. O da şüphesiz başka bir inceleme yazımızda sizlerle buluşacak. Son olarak şunu söylemeliyim. İlk nesil Thrash Metal'in iki binli yıllardaki yorumu ile keyifli bir dinleti için ısrarla tavsiye edilir.

2 yorum: