18 Ocak 2015 Pazar

GUNS N'ROSES - GN'R LIES


1988 yılına dönüyoruz şimdi de. 2015'de olduğumuza göre tam yirmi yedi sene olmuş. İnanılmaz! Bu adamlar gerçekten de çok az ama inanılmaz özel müzik içeren albümler yayınlayarak tarihe geçtiler. Açıkçası böyle bir grubun daha fazla albüm yapmasını beklerdim ama aşırı popülerlik, kazanılan büyük paralar ve daha sonrasında grup içinde yaşanan anlaşmazlıklar, projenin ışığını kararttı. Axl Rose denen adam hala aynı isim altında albüm yapmaya devam ededursun, benim için Axl and the band olmaktan öteye geçemeyecekler. Açıkçası yaptığı çok megalomanca ve rahatsız edici. Sen tek başına Guns'n roses olamazsın birader. Aynı medyanın göstermeye çalıştığının aksine Jim Morrison'un tek başına The Doors olmadığı gibi.

'Appetite for destruction' albümünün peşi sıra yayınlanan bu kayıt, bir çok grubun ve müzisyenin kullandığı bir kavram üzerine kurulu. O da 'Biz meşhur olduk ve peşimizi bir türlü bırakmadılar' kavramı. Bu konu üzerine bir çok sanatçının şarkıları var. Guns ise bunu tümden kapak resmine taşımış. Bir gazete sayfası gibi tasarlanmış olan görsel, fazlasıyla ilgi çekici. Bu kayıt tam on üç milyon adet satmış. İlk albümün oldukça gerisinde kalmış bir rakam olsa da, çoğu grubun hayalini bile kuramayacağı bir rakam olduğu şüphe götürmez.

Efendim plağımız nadir değil ama ilk baskı olması ve temiz olması açısından bakıldığında, koleksiyonlara pek yakışan cinsten olduğu söylenebilir. Aldığım zaman ne düşünüyordum bilmiyorum ama şu anda elimde olmasından dolayı memnunum. Yayınlandığı dönemde çılgınca dinleyenlerden kaçı hala bu kaydı hatırlıyor bilmiyorum ama ben zaman, zaman dinleyip kadim günlerde kaydedilmiş bu kült eserle dünyadan uzaklaşıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder