2 Kasım 2012 Cuma

MANEGARM - VARGSTENEN

TÜRKÇE
Manegarm, 1995 yılında İsveç'te kurulan bir Viking Folk Metal grubudur. Tarzının önde gelen isimlerinden birisidir. Ne yalan söyleyeyim, grubun ismi defalarca karşıma çıktı ama onca sene boyunca bir kez olsun alıcı gözle değerlendirme fırsatım olmadı. 2007 tarihli 'Vargstenen' albümlerinin Picture Disc sürümünü görünce nihayet gruba hak ettiği ilgiyi gösterecek vakti ayırabildim. Duyduğum müzik, geçen zamana acımama yol açtı zira bu kadar etkileyici bir seslikleri olduğunu bilseydim, çoktan bir sürü albümlerini satın almış olurdum. Kaç adet basıldığını bilmiyorum ama sanırım albümün CD sürümünün piyasaya sürülmesinden çok daha sonra piyasaya verilmiş olabilir. Öyle yada böyle fazlasıyla estetik bir obje olduğu şüphe götürmez. Aklıma gelmişken 'Vargstenen' kelimesi 'Dişi kurt taşı veya anıtı' anlamına geliyor. Kapak resmi de albümün ismine paralel olarak tasarlanmış. Her zaman söylerim. Kapak tasarımı bir albümü çekici kılmak için ideal bir yol. 'Vargstenen' böyle güzel bir resimle piyasaya verilmiş olmasaydı belki de dikkatimden kaçacak ve bu kadar güzel bir müziği keşfedemeyecektim. Viking Metal çok keyifli bir tarz. Dinlerken soğuk kuzey rüzgarları yüzümde hissediyorum desem inanır mısınız?
ENGLISH
Manegarm, was active since 1995 and they are a Viking Folk Metal band. Actually I heard their name many times in years but I couldn't able to liste to their music until I saw the Picture Disc version of their 'Vargstenen'  album. Then I started to give the attention to the band that they deserve. When I heard their music for the very first time, I was so sad that I lived my life without knowing this amazing melodies. If I knew them before, I would surely had their all albums. I don't know how many copies exist but I guess it was released after the CD verison. One way or another, this is a collectible item. By the way, the album name 'Vargstenen' mean 'The she-wolf stone'. The album cover art points to the album name also. As I said many times before, having a good  cover art is a strong way to make an album collectible. If this album doesn't have this beautiful cover art, maybe I wouldn't discover them. Viking Metal is very charming. I feel the north wind on my face while listening to this melodies.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder