4 Haziran 2012 Pazartesi

BENEDICTION - TRANSCEND THE RUBICON


1993 yılında Nuclear Blast firmasından şeffaf renk bir 45'lik geldi postayla. İçinde dört ayrı grubun yakın zamanda yayınlayacağı albümlerden birer şarkı vardı. En çok Benediction'ınkini beğendim. 'Nightmare' isminde bir şarkıydı bu. Safkan Thrash Metal çalıyordu herifler. 'Lütfen çok bilmişler itiraz etmeden önce hikayenin sonunu okusunlar.' Acayip de hızlı bir müzikti. Neyse efendim beğendik, Picture Disc plağını sipariş ettik. Plak bir geldi ki vay be dedim, bu ne estetik bir obje böyle? 1974 model Philips pikabıma koydum itinayla. Çalmaya başladım. İlk şarkı başladığında neye uğradığımı şaşırdım. 45'lik plakta duyduğumdan daha yavaş bir müzik ve brutal bir solist performansıyla karşılaştım. Sonra pikabın iğnesini itinayla alıp, 45'likteki şarkıya getirdim. Eeee? O da yavaş çalıyor. Kütüphanemden 45'liği aldım ve inceledim. Skandal! Plak 45'lik ama 33 devirde çalmak üzere ayarlanmış. Şarkıyı olması gerekenden çok daha hızlı dinlemiş ve o haliyle beğenmişim. Grubun tarzı da tabi Thrash Metal değilmiş. Saf kan Death Metal'miş. Biraz dinleyip yeni, yani orijinal haline alışmaya çabaladım. Çok uzun sürmedi. Bahaneyle tam ısınamadığım Death Metal sularına da açılmış oldum. Müzik aşmış. Yeni nesil o dönemde de mi böyle müzik varmış yahu gibi tepkiler verebilir. O kadar iyi yani. Kapak zaten on üzerinden on. Dan Seagrave döktürmüş. Sadece 1000 adet basılmış. Bu yazıyı yazdığımda 2012 yılındayız yani plak tam on dokuz yaşında. Bulabilene aşk olsun. Daha ne?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder