7 Ağustos 2016 Pazar

THE BROWNING - ISOLATION


Bazen sosyal medyanın gücünün tahminlerin ötesinde olduğuna gönülden inanıyorum. Düşünsenize, bir zamanlar müziğini sevdiğimiz grupların değil kendisi ile irtibata geçmek, eski bir derginin içindeki posterine ulaşmak ve onu odamızın duvarına asmak bile büyük başarıydı. 1990 yılında Metal Hammer dergisinin verdiği Slayer posterine ulaşıp duvarıma astığımda, günlerce yatağıma uzanıp o resmi izlemiştim. Vay be! Oysa şimdi öyle mi? Bütün dünya elimizin altında.

Pekala, bu giriş paragrafının ardından şimdi de konuyu The Browning'e bağlayalım. Bu herifler Amerikalı ve yaptıkları müzik için elektronik müzik etkilenimli heavy metal desek herhalde tanım tam yerini bulmuş olur. İlk iki albümleri sadece CD olarak yayınlanan grubun üçüncü albümü 'Isolation' aynı zamanda plak olarak da basıldı. Adamlar albümün yayınlanacağı haberini sosyal medya sayfalarında duyururken, aynı zamanda da hayranlarının nasıl bir müzik beklediklerini sordular. Ben açıkça daha çok elektronik ögelerin temaya hakim olduğu bir müzik istediğimi ve hatta Commodore 64 dönemi etkilenimleri üst seviyede tutmalarını istediğimi dile getirdim. Arkasına da ekledim, lütfen bu sefer o güzel albüm kapaklarına yakışır bir LP sürümü olsun diye. İlk iki albümde LP'yi hiç düşünmemiş olan grup, kapak resmi muhteşem olan 'Isolation' için iki ayrı renkte plak basılmasını sağladı. Şimdi sorabilirsiniz elbet sen dedin de mi oldu diye. Evet efendim ben dedim de oldu. Sosyal medya profillerinde benden başka bu talepte bulunan tek mesaja dahi rastlamadım. Demek ki nasıl bir albüm istiyorsunuz diye sorarken laf ola beri gele sormamışlar. Sadece bu da değil. Müzik de ilk iki albüme göre daha çok elektronik müzik etkilenimleri barındırıyor. Dördüncü şarkı 'Dragon'un açılış melodisi bariz Commodore 64'den örneklenmiş gibi duyuluyor. Demek ki doğru soruya doğru cevap verirsen istediğini söke, söke alıyorsun. Şüphesiz bu yazıyı okuyanlar arasında benim bu inancımı çocukça bulacak olanlar vardır ama ben taleplerimin yerine getirildiğine gönülden inanmayı sürdüreceğim. Yalnız plak gerçekten çok şahane olmuş. Çizgi roman dergilerine taş çıkartacak güzellikte dijital renklendirilmiş resim inanılmaz etkileyici. Kaç adet basıldığını bilmiyorum ama 500 adetten daha fazla olduğunu da sanmıyorum. Bir kulak kabartıp, müziği eğlenceli bulursanız plağını da koleksiyonunuza dahil etmenizi tavsiye ederim zira bu plak kısa süre sonra asla bulunmayanlar sınıfına dahil olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder