13 Ocak 2015 Salı

ABYSMAL DAWN - PROGRAMMED TO CONSUME


Plaklar, bildiğiniz gibi hikayeleriyle güzeller. Nasıl koleksiyona dahil olduklarının büyük önemi var. Aksi taktirde her hangi bir obje olmaktan öteye geçemezler. Abysmal Dawn'ın Programmed to consume albümü de benim için güzel anısı olan bir plak. Önce grupla tanışma dönemine dönelim. Bu yazıyı yazarken 2015 ocak ayındayız. Sanırım iki sene filan oldu grubu keşfettiğimden beri. İl karşılaşmamız 'Leveling the Plane of Existence' albümleri ile oldu. Her zamanki gibi ilk dikkatimi çeken kapak tasarımıydı. Sonra müziğin doksanlı yılların başından kalma orijinal Death Metal sesliğine sadık modern bir müzik olduğuna şahit oldum. Benim açımdan muhteşem bir keşifti. Genç grupların arasından böylesine yaratıcı olanlar pek nadir çıkıyor. Zaman içerisinde grubun tüm albümlerini CD sürüm olarak koleksiyonuma dahil ettim.

Daha sonra İstanbul'da yapılacak efsane bir konserin anonsu yapıldı. Devil ve Whisky grupları tam 30 sene sonra ilk defa tekrar beraber sahne alacaklardı. Bu konser için Antalya'dan İstanbul'a gelen Hamdi ve Nuray arkadaşlarım, yeni dönem en sevdiğim gruplardan birisi olan Abysmal Dawn'ın bu plağını bana hediye ettiler. Hayatımda aldığım en güzel hediyelerden birisiydi. Plak, pikapta döndükçe onları hatırlıyorum. Hamdi ağabey de gitmiş en güzelini almış bana. Sıçrama efektli plaklar her zaman favorilerim arasındadır çünkü hiç birisi bir diğerine benzemez.

Mor üzerine mavi sıçrama efektli sürümü sadece 300 adet yapılmış. Bu da plağı fazlasıyla nadir kılıyor. Dediğim gibi, sıçrama efektli plakların hiç birisi birbirine benzemediğinden bu kopyaların hepsi nadir birer kopya sınıfına giriyorlar. Açıkçası plağı dinlemek kadar koltuğa oturup kapak resmini de izlemekten büyük keyif aldığımı itiraf etmeliyim. Bu arada şimdi fark ettim de, albüm 2008'de yayınlanmış. Şu anda plak tam yedi yaşına girdi. Vay be :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder