12 Mayıs 2024 Pazar

BON JOVI - AGORA BALL ROOM, CLEVELAND, OHIO MARCH 17TH 1984

Aldi Mağaza zinciri zaman zaman ucuz fiyatlarla plak çalar satışı yapıyor ve şüphesiz bu cihazlar olabildiğince ucuza üretilmiş ürünler. Devir kaçırdığına neredeyse eminim diyebilirim zira İstanbul'da bir mağaza zinciri de bu türden ürünleri güzel paketler içinde pazarlamıştı ve ben bu tuzağa düşmüştüm. Cihazın devir kaçırdığını anladığım ilk gün iade ettim. Elbet bu ürünleri tek başına değil ama yanında plaklarla satıyorlar. Satışa sunulan plaklar da muhtemelen bu firmalara özel üretilmiş ürünler zira bir çoğunu hatta hiç birini koleksiyon kataloglarında görmüşlüğüm yok. 

Bir keresinde o plak denizi içerisinde Guns'n Roses plağı gördüğümü, elimi attığımı ama sonra almaktan vazgeçtiğimi hatırlıyorum. Sonradan pişman olmuştum ve gözüm her Aldi'ye gidişimde o plağı aramıştı. Bu sefer Bon Jovi konser plağı denk geldi ve aynı hatayı bir kez daha yapmadım. Plağın baskı kalitesi beklediğimin çok üzerinde çıktı. Biraz araştırma yaptım ve plağın içeriği olan konserin aslında korsan olarak 1984 yılında kaydedilmiş olduğunu öğrendim. O dönemde de korsan plağı basılmış ve bu plak ta korsanın korsanı bir ürün olmuş. Böylesine kurumsal bir firmanın bu türden ürünlerle nasıl başı derde girmiyor anlamış değilim ama elbet bir yolunu bulmuşlardır zira başlarına uyduruk bir plak için bela almak isteyeceklerini hiç sanmıyorum. 

Konser 1984 yılında, Bon Jovi'nin henüz kariyerinin başında olduğu döneme ait olduğundan, içerik ilk albümden seçilmiş parçalardan oluşuyor. Bir çoğunu ilk kez bu plakta duyduğumu ve daha önce grubun ilk albümüne doğru düzgün şans vermediğim için geçen vakitten sebep biraz üzüldüğümü söylemeliyim. Yine de geç oldu güç olmadı diyelim. Şimdi o albüm kaydına da kulak kabartmaya başladım. Gizli elmaslarla dolu bir kayıt olduğu şüphe götürmez zira şarkıların hepsi Bon Jovi'yi şöhret merdivenlerinin başına getiren bir albüme ait. 

İşin sonunda bu durum benim gibi çılgın koleksiyonculara yarıyor. Kaydı ne tür bir cihazla aldılar veya konser sırasında kullanılan sistemden mi kopyaladılar bilemiyorum ama gayet net ve güzel ses verdiğini söylemeliyim. İlk dinleyişte bir kaç tur döndürdüm. Şüphesiz daha sonra takip eden nice haftalarda şarap veya soğuk bira eşliğinde keyifle dinlenecektir. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder